De eerste dagen zijn al weer voorbij!

De tijd vliegt om. Afgelopen dinsdagavond zijn we in Nepal aangekomen. Leuk om weer iedereen te zien. Woensdagmorgen ging het al heel vroeg richting HRDC waar ons team een cursus aan het geven is voor 27 fysiotherapeuten uit geheel Nepal. De cursus is met name gericht op het werken aan functionaliteit bij kinderen met CP op een ‘evidence based’ manier. Een hele nieuwe benadering van deze kinderen voor de therapeuten hier in Nepal. Men is ontzettend enthousiast.

Natuurlijk gaat het werk voor onze andere projecten ook door. Daarom ben ik vandaag naar de Kavre deaf school geweest. Super om de kinderen allemaal te zien. Er waren veel nieuwe kinderen, nu komen dagelijks 70 leerlingen in school. In het hostel zijn veertig kinderen. Door de aardbeving en de energie crisis is het veel kinderen onmogelijk om dagelijks de weg naar school te maken.

Morgenvroeg is er in de Kavre deaf school een ouderbijeenkomst. De ouders die via onze stichting een starters pakket en dakbedekkingmaterialen hebben gekregen willen hun ervaringen met mij delen. Daar moet ik natuurlijk ook naar toe. Van uit het team is de vraag om een training te krijgen inzake gebruik van leermiddelen. Dat gaat volgende week zaterdag gebeuren.

DSCN7362klein

DSCN7318klein