februari 2016: een enthousiast multidisciplinair team

De reis van afgelopen maand was heel speciaal omdat een enthousiast multidisciplinair team van Adelante-zorggroep ons vergezelde om een cursus te geven voor instituten die met kinderen met CP (Cerebral Palsy) werken. In eigen tijd en met geldelijke ondersteuning van de stichting Vooruit ging men op stap. En bloc viel men voor de charme van het land.
De cursus, die georganiseerd werd door de FAIR werkgroep binnen Adelante-zorggroep in samenwerking met stichting Kumari en het HRDC en de SERC-school, trok deelnemers uit 13 organisaties. Tijdens deze cursus stond een multidisciplinaire aanpak uitgaande van de hulpvraag van het kind en gericht op functionaliteit, centraal. Een manier van werken, die nieuw is in de Nepalese situatie.
Studenten van de afdeling Global health van de universiteit van Maastricht, zullen de cursus evalueren opdat we in 2016 en 2017 een vervolg kunnen geven op de cursus dat nog beter is afgestemd op de Nepalese situatie.

Verder zal een van de studentes bekijken hoe kennisoverdracht in het kader van de gegeven cursus maar ook in het kader van het ‘Shine’ project van onze stichting het beste kan plaatsvinden.