Augustus 2017: plannen voor het expertise centrum zijn klaar!

chapagaun   IMG_2135

In februari dit jaar kocht de SERC-school een stuk grond in het plaatsje Chapagaun, op een uur rijden van Kathmandu. De aankoop werd gefinancierd door stichting Kumari. Het stuk land heeft vele voordelen: het is grondstuk is vlak, ligt slechts 500 meter van de hoofdweg, die uit Patan/Kathmandu komt en ligt in de buurt van de lokale markt en een ziekenhuis.

Het expertisecentrum dat hierop gebouwd gaat worden, zal dagelijks onderwijs en therapeutische/medische behandeling bieden aan 250 gehandicapte kinderen uit geheel Nepal. De activiteiten in het kader van het ‘Shine’ project in andere, meer afgelegen districten, zullen vergroot worden.

nieuwsbrief

Het centrum zal op dezelfde manier gebouwd worden als het hostel in Kathmandu; aardbeving bestendig. In verband met de omvang van dit bouwproject zal dit gezamenlijk gerealiseerd worden door een aantal organisaties in Nepal, Nederland en België. Het feit dat de project partner in Nepal heel actief is in eigen kringen om fondsen te werven heeft zeer zeker ertoe bijgedragen dat wij als stichting Kumari het initiatief voor dit project hebben genomen. Men wacht niet lijdzaam af tot er geld komt!

Start bouw september 2017.